Bieżące informacje

Wniosek o wydanie notatki zdarzenia drogowego

Data publikacji 25.12.2023

Będąc uczestnikiem zdarzenia drogowego- wypadku, kolizji masz prawo otrzymać w formie pisemnej informacji na temat ustaleń dokonanych na miejscu. Osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny składa wniosek o jego wydanie.

Policjanci w przypadku, gdy zostaną wezwani do wypadku drogowego (także kolizji), sporządzają dokument opisujący dokonane przez nich ustalenia dotyczące tego zdarzenia. Notatka, podobnie jak pozostałe materiały dotyczące wypadku są udostępniane zakładom ubezpieczeń w celu ustalenia podstaw odpowiedzialności cywilnoprawnej i likwidacji powstałych szkód.

Należy jednak pamiętać, że prawo do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi wypadku mają także jego uczestnicy, jak również właściciele pojazdów biorących udział w zdarzeniu. Informacji w tym zakresie udzielają jednostki Policji woj. dolnośląskiego. Ich udostępnienie następuje w formie zaświadczenia, które podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.

Zwracając się o wydanie zaświadczenia pamiętajmy, aby odpowiednio uzasadnić swój wniosek, poprzez wskazanie konkretnej przyczyny dla której potrzebne są nam informacje dotyczące wypadku. Natomiast dołączenie do wniosku dowodu uiszczenia opłaty skarbowej we właściwym miejscowo urzędzie gminy, ze wskazaniem w tytule przelewu, iż wpłata dotyczy zaświadczenia na temat zdarzenia drogowego nr sprawy np.  KW, ID, l.dz.. itp., znacząco skróci czas oczekiwania na wydanie zaświadczenie.

W celu uzyskania zaświadczenia o zdarzeniu drogowym należy sporządzić WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA oraz uiścić opłatę w wysokości 17 złotych na konto: 

Urząd Miasta Rynek Ratusz 56-400 Oleśnica

Numer Konta: 44 9584 0008 2001 0000 0055 0021

Tytułem: Opłata skarbowa za notatkę policyjną

Wniosek do pobrania w PDF

Pliki do pobrania

  • 290.49 KB
Powrót na górę strony