Policyjne działania na rzecz mieszkańców w oleśnickim oddziale ZUS.
Oleśniccy policjanci wspólnie z pracownikami Zakładu Ubezpieczeń Społecznych prowadzą akcje edukacyjno-informacyjne w ramach poprawy bezpieczeństwa mieszkańców powiatu. Tym razem spotkanie takie miało miejsce w miejscowym oddziale, gdzie policjanci radzili jak nie zostać ofiarą oszustwa „na pracownika zus” czy „na policjanta”.
W ubiegłym tygodniu w oleśnickim oddziale Zakładu Usług Społecznych funkcjonariusze spotkali się z mieszkańcami aby przypomnieć im o metodach oszustw i sposobach działania przestępców wobec osób starszych. Interesanci otrzymali wskazówki jak nie stracić oszczędności i jakich danych nie należy przekazywać np. w prowadzonych rozmowach telefonicznych. Z uwagi na okres wakacji radzili również jak prawidłowo zabezpieczyć swoje mieszkania przed dłuższym urlopem.
Policjanci ostrzegają, że oszuści nie wybierają tylko starsze osoby. Szukają również tych, którzy mieszkają samotnie i nie zawsze mogą liczyć na wsparcie swoich najbliższych. Dlatego przy okazji zwracali się z prośbą o rozmowy na ten temat z sąsiadami, którzy np. z przyczyn zdrowotnych pozostają w domach. Przy stoisku profilaktycznym interesanci otrzymali materiały informujące o zasadach bezpieczeństwa a także etui do karty bankomatowej, które może spełnić funkcję dodatkowego zabezpieczenia.
Często oszuści podszywając się pod pracowników instytucji czy funkcjonariuszy policji próbują usilnie wpłynąć na rozmówcę aby przekazać zgromadzone środki pieniężne, które na pewno zostaną prawidłowo przez nich zabezpieczone. Informują, iż po złapaniu przestępcy wszystkie oszczędności zostaną zwrócone. Niestety ostatecznie okazuje się, że do zwrotów nie dochodzi i pokrzywdzeni dopiero wtedy zgłaszają się na policję. Apelujemy aby podejrzane rozmowy telefoniczne natychmiast przerywać i niezwłocznie poinformować policję o próbie wyłudzenia.
st.sierż. Karolina Walczak
KPP w Oleśnicy