Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji

Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji

Data publikacji 28.09.2020

UWAGA

 

W Komendzie Powiatowej Policji w Oleśnicy

Zawiadamiam, iż skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Oleśnicy można składać osobiście lub pisemnie:

1. Komenda Powiatowa Policji w olesnicy

ul. Hallera 3-4, 56-400 Oleśnica

2. Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku):

- pod numerem 47 87 26214 - sekretariat Komendanta Powiatowego Policji w Oleśnicy,

3. Faxem - numer 47 8726242,

4. Pocztą internetową na adres e-mailowy: skargi@wr.policja.gov.pl

5. Zwykłą pocztą na adres:

Komenda Powiatowa Policji w Oleśnicy

ul. Hallera 3-4

56-400 Oleśnica

 

Komendant Powiatowy Policji

w Oleśnicy

podinsp. Grzegorz Krawczyk

 

W powicie oleśnickim uprawnionymi do przyjmowania skarg są:

Komendant Powiatowy Policji w Oleśnicy oraz jego zastępca, przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki od godziny 15:30 do 17:00 (po uprzednim, telefonicznym uzgodnieniu terminu). Dokonywanie deklaracji przybycia, możliwe jest w godzinach 8:00-15:00 od poniedziałku do piątku pod numerem telefonu 47 872-62-14.Dodatkowo w dniach od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem wtorku) w imieniu Komendanta Powiatowego Policji w Oleśnicy interesantów przyjmuje - Ekspert ds. Postępowań Administracyjnych Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy, w godzinach od 08:00 do 14:00

Komendant Komisariatu Policji w Sycowie, który przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 15:30 do 17:00 w zakresie skarg dotyczących działalności podległej im jednostce i komórek organizacyjnych (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu pod num tel. 47 872-65-14).

Komendant Komisariatu Policji w Bierutowie, który przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 15:30 do 17:00 w zakresie skarg dotyczących działalności podległej im jednostce i komórek organizacyjnych (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu pod num tel. 47 872-64-20).

Komendant Komisariatu Policji w Twardogórze, który przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach 15:30 do 17:00 w zakresie skarg dotyczących działalności podległej im jednostce i komórek organizacyjnych (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu pod num tel. 47 872-66-20).

 

Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 221 kpa).

 

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 kpa).

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 222 kpa).

 

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 5 i § 8. 1 przywołanego powyżej rozporządzenia).

W przypadku skarg zgłaszanych telefonicznie informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się w jednostce Policji lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności zmierzające do wyjaśnienia podnoszonych zarzutów.

 

W województwie dolnośląskim uprawnionymi do przyjmowania skarg są:

 

1. Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu, który przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach od 15.45 do 17.00.

2. W imieniu Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu – Naczelnik Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu lub jego zastępca oraz funkcjonariusze Zespołu Skarg i Wniosków Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, którzy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godzinach od 8.00 do 17.00, a w pozostałe dni robocze od 9.00 do 15.00.

3. Komendanci miejscy / powiatowi Policji województwa dolnośląskiego w zakresie skarg dotyczących działalności podległych im jednostek i komórek organizacyjnych.


 

Skargi i wnioski w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu można złożyć:

 

1. Osobiście lub pisemnie pod adresem:

Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu

ul. Podwale 31-33

50-950 Wrocław

2. Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi, wniosku):

- pod numerem (+48)47 871 3389 - sekretariat Komendanta Wojewódzkiego

  Policji we Wrocławiu,

- pod numerem (+48)47 871 3445 - sekretariat Wydziału Kontroli Komendy

  Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

3. Faxem – numer (+48)47 871 4851,

4. Pocztą internetową na adres e-mailowy : skargi@wr.policja.gov.pl

 

W komendach miejskich / powiatowych Policji województwa dolnośląskiego interesantów przyjmują komendanci miejscy / powiatowi Policji lub ich zastępcy oraz funkcjonariusze tych jednostek odpowiedzialni za realizację zagadnień skargowych w każdy roboczy dzień od godziny 09.00 do 15.00 oraz w wyznaczonym dniu tygodnia. W jednostkach tych procedura złożenia skarg i wniosków jest analogiczna jak w Komendzie Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, a dane adresowe i kontaktowe znajdują się na stronach internetowych poszczególnych jednostek Policji.

 

Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.

 

Skargi załatwiane są w terminie określonym przez kodeks postępowania administracyjnego (art. 237 kpa).

 

Osoba wnosząca skargę jest każdorazowo pisemnie informowana o sposobie załatwienia sprawy. Takie zawiadomienie zawiera oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi będzie zawierać także uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich na adres:

 

Rzecznik Praw Obywatelskich

Aleja Solidarności 77

00-090 Warszawa

 

oraz do Pełnomocnika Terenowego we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego) na adres:

 

Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu

ul. Wierzbowa 5

50-056 Wrocław

Powrót na górę strony